حذف پرچم ايران از مقابل نام فيروزجا در سايت فدراسيون جهاني شطرنج - خبرآنلاين

به گزارش خبرگزاري ,خبرآنلاين,؛ ,سايت, ,فدراسيون, ,جهاني, ,شطرنج, بعد,از,ظهر امروز به طور رسمي ,پرچم, ايران را از مقابل ,نام, عليرضا ,فيروزجا, برداشت تا عدم رقابت اين شطرنج‌باز براي ايران در رقابت‌هاي مختلف اين رشته رسميت پيدا كند. فيروزجا از اين به بعد با پرچم فيده(فدراسيون جهاني شطرنج) در رقابت هاي جهاني حاضر خواهد شد. 254 43 پرچم كشور ايران از مقابل نام شطرنج بازي ايراني ,حذف, شد تا او ديگر به طور رسمي تابعيت خود را تغيير داده باشد.

شطرنج چیست؟

خاستگاه بازی شطرنج به هندوستان باز میگردد و نام آن هم از زبان سانسکریت نشات گرفته است. اگر چه بازیهای مشابهی در کره، چین، ژاپن و تایلند رواج داشته، اما شطرنج امروزی به این بازی هندی برمی گردد که در دوره ساسانیان وارد ایران شده و آنگاه در کشورهای اسلامی، اروپا و روسیه تکامل پیدا کرده‌است.

شَطرَنج بازی دو نفره‌ای است که بر روی یک صفحه با ۶۴ خانه (۳۲ خانه سیاه و ۳۲ خانه سفید) به وسیله ۳۲ مهره (۱۶ مهره سفید و ۱۶ مهره سیاه) انجام می‌شود. شاید به نظر شما این بازی یک سرگرمی باشد، اما ورزشکاران حرفه ای آن را یک ورزش رزمی ذهنی میداند ک برای برنده شدن در آن نیاز به ذهن توانمند در تحلیل است.

اما قبل از رسیدن به آن مرحله باید استراتژی اصلی شطرنج را یاد بگیرید. ما در این مقاله 5 استراتژی شطرنج مناسب برای مبتدی ها را آموزش می دهم که بازی شما را به سطح بالاتری در این زمینه می رساند!

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.